Skip to content Skip to footer

Другий блок Школи Універсальних Редакторів: від теорії до практичних рішень

Завершився другий навчальний блок Школи Універсальних Редакторів, присвячений роботі редакції. Протягом кількох тижнів учасники поглиблювали знання з управління медіапроєктами, планування контенту та специфічних журналістських форматів під керівництвом досвідчених експертів галузі.

Другий блок охопив шість ключових напрямків:

  • Управління редакцією: мотивація команди та контент-планування — Олена Лептуга
  • Розслідувальна журналістика — Анастасія Усенко
  • Конструктивна журналістика — Анастасія Руденко
  • Сторітелінг. Розмови про травмиОксана Расулова
  • Літературна обробка матеріалів + індивідуальні консультації — Євгенія Кузнєцова

«У другому блоці традиційно відбувається перехід від базових журналістських навичок до основ побудови редакції. І коли ти можеш говорити про управління командою, контент-планування, формати матеріалів з тими, хто тебе розуміє з напівслова, — це заряджає. Цьогорічний склад учасниць і учасників був саме таким, тому десь консультації долали менторський формат і перетворювалися на відвертий обмін досвідом у подоланні тих викликів, які постали перед незалежними медіа України. Власне, й редакції для стажування після блоку я намагалася добирати так, аби приймаючі медіа поділилися своїми напрацюваннями у вирішенні спільних проблем. І це, як я бачу, спрацювало. У подальшу програму шурівці вже йшли, що називається, «на досвіді», і я з нетерпінням чекаю на підсумкові презентації їхніх оновлених медіа», — поділилася своїми спостереженнями кураторка цього блоку та тренерка Олена Лептуга.

«Мені дуже сподобалося, що кожен з редакторів розказував свої болі. Я почула, що в мене теж багато чого треба пропрацьовувати», — поділилася Тетяна Щербатюк. Особливо цінним виявилося спілкування з колегами, які стикалися з подібними викликами: «Дуже важливо почути, що ти не одна стоїш перед такими проблемами».

Практичні інструменти одразу знайшли застосування. Учасниці відзначили корисність детального технічного завдання для журналістів: «Якщо детально розписати, то у кореспондентів просто не буде питань. Все розписано — виконую».

Особливо високо учасники оцінили індивідуальні консультації з Оленою Лептугою. «Це взагалі просто як сеанс з психотерапевтом. Дуже рідко можна зустріти колег, з ким можна проговорити всі болі й порадитися», — поділилася Олена Круглова.

Консультації мали конкретний практичний ефект. Одна з редакторок розповіла які процеси змінюються в редакції, що після спілкування вони обговорювали можливості диверсифікації прибутків та цільову аудиторію.

Розслідувальна журналістика стала відкриттям для багатьох: «Я одразу взяла собі за правило перевірити кількох людей. Коли мені це треба було в роботі, я змогла зробити це сама, не просячи колегу», — поділилася Вікторія Розум.

Конструктивна журналістика справила особливе врaження на Юлію Володченко: «Анастасія Руденко просто заражає, надихає. Думаєш: все, тільки буду працювати в журналістиці рішень. Інших варіантів немає».

Блок допоміг учасницям переосмислити власні медіапроєкти. «Я розглядала свій проєкт як проєкт, а після навчання почала розуміти — ми можемо це зробити. І чому я раніше в цьому сумнівалася?» — зізналася одна з редакторок.

Марія Кабаций особливо відзначила людський підхід викладачів: «Дуже круті були спікери просто як люди. Ти бачиш, що це жива, класна людина. Це дуже важливо, коли людина емоційно налаштована на роботу з тобою».

Багато учасників уже почали впроваджувати отримані знання:

  • Створення детальних технічних завдань для журналістів
  • Впровадження планувальників контенту
  • Реєстрація як онлайн-медіа та публікація першого публічного звіту
  • Проведення внутрішніх зустрічей для покращення роботи редакції
  • Освоєння інструментів розслідувальної журналістики

Учасники з нетерпінням очікують третій блок та практичну частину навчання. Як зауважила одна з редакторок: «Після цих лекцій хочеться брати і робити».

Залишити коментар