Центр практичної освіти «Накипіло» підвів підсумки третього навчального блоку Школи Універсальних Редакторів (ШУР), присвяченого медіаменеджменту. Одинадцять студентів програми отримали знання з управління медіа, HR-процесів, бюджетування та стратегічного планування.
Третій блок охопив таки напрямки:
- Основи медіаменеджменту – Наталя Курдюкова
- HR в медіа – Анна Сердюк
- Грантовий менеджмент – Анастасія Шибіко
- Стратегічне планування і кризовий менеджмент – Юлія Саліженко
- Медіа як бізнес – Юлія Саліженко
- Планування і бюджет. Види бюджету – Анна Авраменко
- Основи фірмового стилю – Роман Даніленков
«Як і в попередні роки, мені знову випала честь бути ментором третього блоку Школи універсальних редакторів, присвяченого медіаменеджменту. Це одна з ключових частин програми — бо якісний менеджмент є основою існування будь-якого медіа чи організації.
Ми працюємо на основі програми, напрацьованої за багато років, щороку оновлюємо її на основі зворотного зв’язку від учасників.
Цього року в нас були тренери й тренерки — здебільшого тренерки. Ми вивчали основи медіаменеджменту з Наталією Курдюковою, співзасновницею «Накипіло» та Харківського медіахабу. Вона ділилася досвідом запуску проєктів під час війни — у 2014 році та вже під час повномасштабного вторгнення. Її тренінг про HR в медіа був дуже важливим — адже пошук ресурсів і людей сьогодні є великою проблемою.
Разом з Анною Сердюк із «Вільного радіо» ми говорили про роботу з командою — від онбордингу до щоденних процесів. Анастасія Шибіко провела тренінг із грантового менеджменту — дуже актуальна тема в умовах припинення американського фінансування та загальної нестабільності. Ми говорили про те, як виживати в цьому новому середовищі.
Юлія Саліженко розповідала про стратегічне планування, кризовий менеджмент і побудову бізнес-моделі медіа. Її досвід допоміг краще зрозуміти, як мислити стратегічно в складні часи.
Був також тренінг з бюджетування — багато цифр і таблиць, але надзвичайно важлива тема: як створювати та вести бюджет, щоб уникнути проблем на будь-якому етапі реалізації проєкту.
Останнім у блоці був мій воркшоп, присвячений основам фірмового стилю. Ми говорили про роботу з підрядниками, пошук ідей, типові помилки, а також — як зробити так, щоб усе було красиво, доречно й виразно.
Цей блок логічно підсумовує попередні модулі та готує ґрунт для четвертого — цифрового», — куратор цього блоку та тренер Роман Даніленков.
Учасники одностайно назвали блок з медіаменеджменту найважливішим. «Дуже потужно було. А що покращити? Я не знаю, що можна покращити»), — поділилася враженнями Олена Круглова.
Особливо високо оцінили тренінг з основ медіаменеджменту від Наталі Курдюкової. «Те, що вона розповідала, і те, що варто зробити онбордінг і в онбордінгу прописати якісь термінології і, в принципі, зробити документ, який буде цікавим і потрібним для людини, яка долучається до процесу. Це було дуже важливо», — сказав Григорий Пирлик.
Лекції Анни Сердюк з HR в медіа викликали особливий інтерес. «Анна Сердюк — це взагалі моя любов… Просто вона мені і як спікер і як людина дуже імпонує і її підхід. Тобто я, пропрацювавши 20 років в медіа, я в шоці, що таке буває і що люди настільки професійно, грамотно підходять до процесу», — Марія Кабацій.
«Дякую вам за вчорашню лекцію, бо я якраз вчора працювала над подкастом і, редагуючи там картинку в соціальних мережах, я згадувала вашу лекцію. Згадувала: лого, треба лого точно не забути про лого», — Юлія Дмітрішин.
Одна із учасниць поділилася: «Спілкуючись з моєю командою, ми щось обговорюємо. І я, слухаючи тренінги, їм кажу: “Дивіться, тут треба зробити так”. І от вони кажуть: “Блін, Юля, звідки ти це знаєш?”»
Особливу увагу привернули тренінги з бюджетування. Тетяна Щербатюк: «Корисності я для себе взяла, особливо для того, щоб прораховувати не тільки ось базову ціну, що треба на перспективу дивитися, тому що базова вартість — це не завжди вартість, яку треба закладати в проект. Я про це не думала».
Лекція Романа Даніленкова з основ фірмового стилю також отримала позитивні відгуки. «Я для себе зробила висновок, що у нас дуже незручна назва медіа… після цього блоку про брендування, дякую, Романе, я зрозуміла, для чого це і як це важливо», — поділилася Тетяна Щербатюк.
«Як тільки ми збираємося, як тільки ми починаємо обговорювати якісь нові знання, нас ділять на групи, ми починаємо ділитися і мені здається, що я можу майже все. Тобто це якийсь дуже класний ефект, який дає оце навчання», — підсумувала Марія.
Владислава Присяжнюк помітила трансформаційний характер програми: «З кожним блоком все більше і більше приходить розуміння, що в межах своєї редакції я вже виросла, я вже дала все, що я можу».
Програма ШУР продовжує готувати нове покоління медіаменеджерів, здатних ефективно управляти сучасними редакціями та розвивати медіабізнес в Україні. Як зазначила одна з учасниць:«”Давайте це в університети імплементувати. Взагалі освітню програму змінювати в навчальних закладах вищої освіти».